Meld deg på LAB: innovative anskaffelser 20.01.16

20.01.2016 kl. 09-12 hos Difi, Grev Wedels plass 9, Oslo, 2. etg. (møterom Plenum 1 og 2)

Vårt vertskap denne dagen er Difi, og de har satt sammen et innholdsrikt og spennende program om muligheter og innovasjon gjennom offentlige anskaffelser. Det vil bli tid til spørsmål og samtaler underveis.

For påmelding, send mail til hos@ferd.no.

Program:

09:00   Velkommen og kort om Difi

09:15   Difi som kompetansemiljø for innovasjon i offentlig sektor

09.40   Om offentlige anskaffelser:

  • Mulighetsrommet
  • Grunnleggende krav til offentlige anskaffelser:
  • Terskelverdier
  • Kvalifikasjonskrav og tildelingskriterier

10.25   Pause

10:45   Gruppe 1 Muligheter gjennom anskaffelser for oppdragsgivere/behovshavere (innkjøper)

– «Ordinære» anskaffelser vs. innovative offentlige anskaffelser◦
– Utnytt mulighetsrommet i tidlig fase
– Dialog med leverandører
– Muligheter for å etterspørre oppnådde effekter og resultater i stedet for aktiviteter

10:45   Gruppe 2 Muligheter gjennom anskaffelser for leverandører

– «Ordinære» anskaffelser vs. innovative offentlige anskaffelser. Dialog, før, under og etter konkurransen
– Hvordan få innpass hos oppdragsgivere
– Relasjonen til oppdragsgiver hvis du vinner
– Hva kan du gjøre hvis du ikke vinner?
– Hvor finner du konkurransene?
– Hva er lov og hva er ikke lov?
– 10 vanlige feil når man skriver tilbud

11:30   Om offentlige anskaffelser:
Hvordan åpne opp for flere løsninger i konkurransene? Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner.

Oppsummering fra gruppene; viktigste læring?
Hva ville dere ønske Difi jobbet videre med?